יש לכם דירה עם משכנתא? כדאי לכם לעשות השוואת ביטוח משכנתא

מערכת שורש  כה חשוון, תשפא  11/12/2020

השוואה של תעריפי ביטוח משכנתא יכולה לחסוך לכם הרבה כסף...
.......................

יש לכם דירה עם משכנתא? כדאי לכם לעשות השוואת ביטוח משכנתא

לא משנה מתי רכשתם את הדירה שלכם ועוד כמה זמן נשאר למשכנתא שלכם, יכול להיות שאם תעשו היום השוואת ביטוח משכנתא תוכלו לגלות יחסית במהירות שהמחיר שאתם משלמים על הביטוח שלכם יקר מאוד וניתן להוזיל אותו.

במחקרים שנעשו על-ידי חברות הביטוח השונות למטרות חקר שוק ושיווק, התגלה כי חלק ניכר מנוטלי המשכנתאות עושים את הביטוח ישירות דרך הבנק מבבלי לבצע השוואה בין ביטוחי משכנתא ומבלי לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר.

מדובר במצב מגוחך, שכן, כולנו מעדיפים לשלם מחיר נמוך יותר (במיוחד עבור ביטוח אשר משרת את אותה המטרה, בלי קשר למחירו). אבל, חלק גדול מהציבור אינו יודע שהוא יכול לעשות את ביטוח המשכנתא ישירות דרך חברות הביטוח ובטח שלא ממהר לבצע השוואת ביטוח משכנתא בין כולן.

מחיר של הביטוח משכנתא שאתם משלמים יכול להיות זול יותר

אם אינכם זוכרים את הפעם האחרונה שבדקתם מה המחיר שאתם משלמים עבור הביטוח או מה התדירות שבה משתנה מחירו (מחיר הביטוח משתנה בהתאם לסיכון שיש על החברה המבטחת - ככל שסכום ההלוואה גבוה יותר וגיל המבוטח גבוה יותר, כך יהיה גם מחירו) - כדאי לעשות השוואת ביטוח משכנתא בין חברות הביטוח השונות ולמצוא הצעת מחיר משתלמת יותר מזו שיש לכם כיום.

לעתים, השוואה יכולה לחשוף בפניכם פערים של עשרות אחוזים בין המחיר שאתם משלמים כיום בפועל לבין המחירים שמציעות היום החברות השונות. בדיקה קצרה, ואתם יכולים להיות בדרך לחסוך עשרות או אפילו מאות שקלים בכל חודש. מדוע לא לעשות זאת?

לא בודקים בחברה אחת, אלא בין כמה שיותר חברות ביטוח

ניתן לעשות זאת באופן עצמאי על-ידי כניסה לאתרי האינטרנט של כל מגוון החברות בבקשה לקבלת הצעת מחיר. ניתן לעשות זאת באמצעות סוכנויות ביטוח שלהן יש קשרים עסקיים עם מספר גבוה של חברות ושם יכולים לבדוק עבורכם בקלות היכן תשלמו את המחיר הנמוך ביותר. וגם, ניתן להשתמש באתרי אינטרנט ייעודיים שעושים השוואת מחירים עבורכם.

לא סוגרים לפני שבודקים

אם לא רכשתם דירה עדיים או שאתם כבר בתהליכים ועתידים להגיע בקרוב לבנק לחתום על מסמכים - זכרו לא להסכים להצעה של הבנק לעשות את הביטוח דרכם בתור התחלה. אלא, רק לאחר בדיקה והשוואה שעשיתם באופן עצמאי או באמצעות גורם מתווך והבנתם מה הפער בין ההצעה שקיבלתם מהבנק לבין ההצעות שקיבלתם בהשוואה.

סביר מאוד להניח, שההצעת המחיר לביטוח משכנתא שקיבלתם מהבנק תהיה גבוה בעשרות או אולי אפילו במאות אחוזים מההצעות אותן תצליחו למצוא אם תבדקו ישירות מול החברות או סוכנויות שונות אשר פזורות ברחבי הארץ.

גם אם מדובר על הבדלים יחסית זניחים, המוצר הזה הוא מוצר "טיפש" ואין זה משנה אם תעשו אותו בחברה פלונית או בחברה אלמונית. המטרה היא שתשלמו כמה שפחות עבור הביטוח.